آشپزی خانگی

چگونه غذا و شیرینی خوشمزه بپزیم؟

آشپزی خانگی

چگونه غذا و شیرینی خوشمزه بپزیم؟

طرز تهیه لازانیا با مرغ و قارچ خوشمزه رستورانی با سس سفید در خانه مرحله به مرحله

لازانیا مرغ، یکی از انواع لازانیا است. لازانیا یکی از غذا های بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایتالیایی است که از برگه هایی مشابه به پاستا تهیه می شود که لا به لای آن را سس سفید، و مایه گوشتی می گذارند. لازانیا در ظرف پیرکس یا سرامیکی تهیه شده و با همان ظرف نیز سرو می شود، این ظرف ها می توانند بزرگ و یا تک نفره باشند. در بخش آشپزی امروز قصد داریم تا طرز تهیه لازانیا با مرغ را به شما آموزش دهیم.


مواد لازم برای لازانیا با مرغ و سس بشامل ساده و خوشمزه در فر

سینه مرغ1 عدد
پیاز2 عدد
فلفل دلمه ای کوچک1 عدد
قارچ10 عدد
سیر2 حبه
آرد2 قاشق غذا خوری
رب گوجه2 قاشق غذا خوری
شیر2/5 پیمانه
کره50 گرم
پنیر پیتزابه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
لازانیابه میزان لازم
نمک، فلفل، آویشن        به میزان لازم

طرز تهیه لازانیای مرغ و قارچ با سس بشامل


دستور پخت لازانیا با مرغ و قارچ خوشمزه رستورانی با سس سفید در خانه


1. طرز تهیه لازانیا با مرغ و قارچ خوشمزه رستورانی در خانه

مرحله اول: ورق های لازانیا را مطابق با دستور العمل روی پاکت لازانیا پخته و آبکش نمایید و بعد از آن ورق های لازانیا را روی پارچه ای تمیز بچینید و آماده بگذارید.


2. مرحله دوم: تهیه سس بشامل

ابتدا کره را داخل شیر جوشی ریخته زمانی که ذوب شد آرد را به آن بیفزایید و داخل کره خوب تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. سپس شیر سرد را به آرامی افزوده و خوب مخلوط کنید تا هیچ گلوله ای در سس باقی نماند و مدام مواد را مخلوط می کنیم تا کم کم به غلظت برسد. در نهایت کمی نمک و فلفل به سس افزوده و سس را از روی حرارت بر می داریم.


3. مرحله سوم: آماده سازی سس گوشتی

پیاز را پوست گرفته و نگینی می کنیم حالا داخل تابه ای ریخته و به همراه نمک و فلفل خوب آن را تفت می دهیم تا طلایی شود سپس قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به پیاز می افزاییم و خوب تفت می دهیم تا عطر مواد به مشام برسد.


4. مرحله چهارم: افزودن مرغ

حالا مرغ نگینی ریز شده را به مواد می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم تا رنگ مرغ تغییر کند. حالا نمک، فلفل و آویشن را به مواد می افزاییم.


5. مرحله پنجم: افزودن رب گوجه

حالا رب گوجه را به سس گوشتی می افزاییم و خوب تفت می دهیم تا رنگ رب آزاد شود. سپس 1 استکان آب به سس می افزاییم تا بجوشد مواد پخته شوند و به روغن بیفتد.


6. مرحله ششم: تهیه لازانیا مرغ

داخل ظرف پیرکسی را چرب می کنیم و یک ملاقه سس سفید کف ظرف می ریزیم حالا یک لایه لازانیا آماده شده روز سس می چینیم، بعد یک لایه سس گوشتی ریخته و این سه لایه را تا جایی تکرار می کنیم که ظرف تقریبا پر شود. حالا روی لازانیا را با پنیر پیتزا کاور می کنیم.


7. مرحله آخر: پخت لازانیا مرغ

لازانیا را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار داده و به مدت 35 دقیقه می پزیم و بعد از اینکه روی لازانیا طلایی شد از داخل فر خارج کرده و در کنار انواع سس سرو و نوش جان کنید.


منبع: سلام دنیا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد